Jako další z her, které mnohé z nás zaujaly byl Star Wars: The Old Republic. Jedná se o hru z prostředí Hvězdných válek, jehož universum pro mnoho z nás blízké. Datum vydání této hry bylo stanovené na 20. prosince 2011. Postupně, jak se přibližovalo datum vydání hry, probíhaly i přípravy. Hlavně se jednalo o nábor lidí na fórech, ať si máme s kým zahrát. Jinak jsme si dobu čekání zkracovali ve hrách jako World of Tanks či League of Legends.
Nechť nás provází síla
Republika nebo Impérium? Probíhala vášnivá diskuze, za kterou stranu budeme vlastně hrát. Někteří byli zarputile za jednu stranu, další za tu druhou a zbytku to bylo jedno. Vlastně skoro jako v každé hře, která má frakce jdoucí proti sobě. Nakonec jsme se dohodli, že budeme hrát za Impérium.
Hra nabízela za obě strany čtyři základní povolání. Každé toto povolání mělo vlastní příběh, který probíhal na planetách jako Tatooine, Alderaan či Coruscant. Navíc hráč měl i herní společníky, kteří vás provázeli procesem levelení postavy. To vedlo bohužel k tomu, že hráči běhali spíše se svými společníky než s ostatními spoluhráči.
Tradiční PvE dungy jsou zde pojmenovány jako Flashpointy pro menší party a na maximální úrovni pro velké skupiny lidí jsou Operace. Problém u operací byl ten, že obsahovaly bugy, které způsobovaly nejeden pád hry během operace i několika hráčům najednou. Což k poražení bosse moc nepřidávalo :-(.
Potyčky světelných mečů
Hráči soustředění na PvP tu taktéž našli zalíbení v podobě Warzone. Byly to instance, kde jste měli plnit úkol a protistrana se vás snažila zastavit, případně porazit. Základní koncept byl všem známý CtF (Capture the Flag) či Control Pointy. PvP novinkou byl ale rychle velmi populární Hutball – PvP ragby.
Co bylo skvělé, tak každá profese našla uplatnění a byla za svá konání odměňována. Ať už jste hráli za healera, který udržel svůj tým naživu, nebo jste bránili strategický bod, i když se na něm zrovna nebojovalo. Dalším velkým lákadlem měly být velké PvP oblasti, kde se mohlo mlátit velké množství hráčů i ze stejné frakce. Například Outlaw's Den na zmiňovaném Tatooine, kde jsme pořádali i guildovní 1v1 PvP turnaje v tzv. díře.
Také zamrzlá planeta Ilum nabízela open World Impérium vs Republika PvP. Bohužel tyto oblasti byly při velkém počtu hráčů díky masivním lagům a bugům v herním enginu skoro nehratelné.
Letní sraz na Kalichu
Ještě před vydáním SWTOR jsme se poprvé sešli v letním táboře Kalich poblíž Kamenice nad Lipou. Toto místo se nám tak zalíbilo, že jsme všechny následující srazy pořádali právě na tomto místě.
I přes naši lásku k univerzu Hvězdných válek nás hra jako taková moc nezaujala. Proto jsme zůstali jen krátce a rozhlíželi se po zajímavějších MMO hrách. Nových i starších her, ve kterých jsme mohli působit pod vlajkou Veterans bylo několik, ale naši největší pozornost měly TERA: Online a Guild Wars 2.