Pětadvacátého února se uzavřel Test server pro „veřejnost“ a podle vyjádření J. Tedd Colemana jsme jen kousek (snad i jeden bug způsobující lag serveru) od toho, aby na Test serveru byl dostupný patch 5.110 – Válka bohů. A co, že to vůbec znamená? Tímto patchem se přesuneme do finální fáze Alfa testu, následovaný (po odlazení a odbugování) oficiální betou, až se tato verze spustí na Live serverech.
Hlavním lákadlem jsou Dregs kampaně, které přinesou Guild vs. Guild souboje o dominanci nad světem Croufallu. A to za pomoci několika způsobů. Novinkou bude ovlivnit kampaň pomocí Božské přízně (Divine Favor), kdy každý z Bohů bude přidávat bodíky potřebné pro vítězství podle jeho kritérií – Hlavy nepřátel, nebo třeba jen určité předměty, kdo ví co… Samozřejmě bitvy o města a pevnosti bude stále součástí boje o převahu nad světem. Tentokrát za pomoci karavan systému, které budou potřeba pro opevnění, upgradu či konfiguraci města či pevnosti. Ale také k dovezení zásob pro kraftery, aby mohli zásobit bojovníky novým vybavením. Toto jsou ty největší avizovaná lákadla, ale čeká nás taky spousta menších a kosmetických změn.
První takovouto změnou je grafická a funkční úprava Lišty schopností. Sbohem dáme ručnímu přepínání mezi Bojovou lištou a lištou Přežití (Survival tray), která poskytovala aktivní schopnosti pro všechny těžaře a nebojové dovednosti. To vše se bude nově dít automaticky s důrazem, že boj je na prvním místě, aby se nestávalo, že v průběhu boje zaseknete svoji sekyru místo do hlavy protivníka do okolostojící břízky. Do teďka bylo nutností přes Survival lištu přepínat vaše těžařské náčiní. Tomu je od teď také konec každý tool dostává svoje pevné místečko v inventáři postavy.
Dostalo se také na update grafického interface, který bude ladit do celkového grafického faceliftu.
Další změnou jsou schopnosti. Stále zůstává beze změn systém aktivních a pasivních schopností postavy. Nově v přehledném graficky vylepšeném SpeelBooku – přehledně rozděleném, jestli je aktivní daná schopnost na dálku, blízko, nebo třeba stealth, healing a tak. Konec je s omezujícím počtem pasivních schopnosti. Kolik pasivních bonusů vaše postava získá, tolik si jich bude moc užívat – ať již rasové, povolání, nebo z disciplín a všech jiných.
Do teď postavy získávali zkušenosti jen bojem s NPCčky či Obětováním předmětů v oltáři. Nově budou postavy dostávat také za Harvesting a Crafting. Čímž se leveling na 30lvl stane ještě variabilnější. Předchozí level systém NPCček v rozmezí 1-10 levelu nahradí stejně jak u postav 1-30 level s tím, že postava dostává ještě zkušenosti za protivníky s levelem o čtyři níže. Spolu s tím přichází také změna vizuálního stylu informační lišty protivníků.
Velkou změnou (kvůli neomezenému počtu pasivních schopností) prochází soupis aktivních a pasivních schopností pro jednotlivé rasy. Celý systém je víceméně překopán. Podrobnější SneakPeak je na Discordu a poté až se lognu do hry :).
Jednou z větších novinek je představení Thrállů – mapových Bossíků a mini bossíků. Tito elitní NPC postavy se náhodně vyskytnou a začnou procházet v noci různě na mapě, ať už jako samostatný protivník, či po zuby ozbrojení skupinka. A čím, že to jsou tak zvláštní? Pouze z Thrallů budou padat ingredience – esence a gemy pro Kraftery (Runemaker), aby vytvořili modrou (vzácnou) či lepší Major disciplínu pro vaši postavu.
Všechny předměty (i postavy – vessely) mají svoji kvalitu: běžná (bílá), neobvyklá (zelená), vzácná (modrá), epická (fialová) a legendární (oranžová). A legendární postava může používat jen legendární disciplíny. Takže hurá na Thrally. Co že to jsou ty disciplíny... krátké shrnutí:
Jak už víte, nebo tušíte, svoji postavu (v tomto případě celý herní účet) specializujete pasivním tréninkem postupně časem (Boj, Harvesting či Krafting). Dále (už jen pro jednu konkrétní postavu) pomocí Vesselu (ať již lepší ukraftěná, či základní postava a rasa). Samozřejmě pomocí Talentů vašeho zvoleného a postupně levelovaného povolání. A nakonec pomocí disciplýn. Major – garantující několik schopností, statistik či inventárního slotu (prostě taková Sub classa vaší postavy). Minor – garantující jedinečnou schopnost nebo stat (něco jako D&D feat) a Exploration – zaměřené na pomoc v Harvestingu.
Připoj se k nám na Discord: Veterans - Crowfall. Zde se budou postovat všechny malé i větší novinky:
https://discord.gg/3sXnd2C
Těšíme se...